SELAMAT DATANG KE LAMAN WEB BLOG BAJA HEBAT DI GROW:PADA 23/1/11 HINGGA 30/1/11 JUMPA SAYA DI DEPAN DATARAN PACAK LABIS,SEGAMAT JOHOR DAN 2/2/11-15/2/11 JUMPA KAMI DI TAPAK BUS STAND LAMA ROMPIN,PAHANG DAN DENGARAKN RANCANGAN BERSAMA DIN ARGO DI RADIO ONLINE SEPARAPFM

APA ITU BAJA DI GROW?

DI GROW (PATI BAJA,TEKNOLOGI NANO)KEPEKATAN 10 KALI GANDA BAJA FOLIAR SEMI ORGANIK LAIN.DI GROW DI FOMULASIKAN UNTUK SEMUA JENIS TANAMAN DARI SEKECIL TANAMAN SEHINGGA SEBESAR POKOK(BAJA MESRA ALAM).BAJA INI JUGA TELAH DI EXPORT KE LEBIH 20 NEGARA...AGEN DI PERLUKAN.PARA PERTANI DAN USHAWAN PERTANIAN SELAMAT MENCUBA.....SELAMAT BERJAYA.......UNTUK MAKLUMAT LANJUT HUBUNGI 013-7231327 (konsultan pertanian)



Ahad, 9 Januari 2011

PENGENALAN BAJA D.I GROW

Setiap makhluk ciptaan Tuhan memerlukan bantuan tambahan seperti vitamin dan nutrisi untuk terus hidup. Begitu juga dengan tumbuhan yang memerlukan baja untuk terus hidup sihat.

Untuk itu, pelbagai produk baja dihasilkan untuk tujuan menyuburkan tanaman dan juga meningkatkan hasil. Terbaru, teknologi baja mesra alam, D.I.Grow dihasilkan dan merupakan produk yang sangat efektif. Kandungan N.P.K yang tinggi sesuai untuk semua tanaman beriklim tropika mahupun tanaman beriklim sederhana sejuk.

Tinjauan ke atas pengguna yang telah menggunakan baja ini mendapati, D.I. Grow mampu meningkatkan hasil sebanyak 70 peratus hingga ke 100 peratus. Taraf peningkatan kesihatan tanaman turut dapat dirasai.Selain daripada menyuburkan tanaman baja D.I.Grow turut membantu memperbaiki kualiti tanah, mempertingkatkan sistem rerambut akar dan juga akar, agar dapat berfungsi membantu meningkatkan penyerapan air dan baja oleh pokok. Selain itu ia juga merangsangkan proses pendebungaan dan mengurangkan proses pengguguran bunga dan juga putik, mempercepatkan proses kematangan pokok, manakalaAcadian seaweed yang mengandungi asid amino yang tinggi dapat membantu dalam mempertingkatkan keperluan asas pokok.

Baja D.I. Grow telah dicipta dengan dua jenis produk yang berbeza. Iaitu pakej botol merah dan hijau. Kedua-dua kandungan N.P.K turut berbeza. Bagi pakej botol hijau, kandungan nisbah N.P.K 21:21:21. Penghasilan nisbah N.P.K sedemikian bertujuan membantu tumbuhan menerima protein, enzim, klorofil, dan vitamin yang secukupnya.Dengan adanya agen-agen tersebut tanaman dapat hidup dengan lebih segar dan sihat serta memperbaiki mutu daun yang lebih sihat. Hasilnya boleh dilihat daripada daun yang kelihatan hijau berkilat dan ia sesuai untuk meningkatkan hasil pengeluaran industri tanaman untuk makanan ternakan seperti napier. Produk baja bagi botol hijau sesuai untuk pertubuhan pokok yang yang menggunakan biji benih sebagai asas.

Bagi produk baja merah pula, kandungan N.P.K agak berbeza iaitu 12:25:30. Kajian telah membuktikan apabila petani menggunakan produk baja D.I. Grow sama ada hijau atau merah, ia menggalakkan penghasilan bunga dan buah yang lebih banyak. Ia terbukti untuk apa juga tanaman termasuk durian, dan kelapa sawit. Bagi kelapa sawit, saiz buah lebih besar dan lebih berat.Perkara tersebut berlaku kerana tumbuhan tersebut telah mendapat khasiat atau nutrisi yang secukupnya daripada baja D.I. Grow. Selain membantu menyihatkan pokok dan menggalakkan hasil tanaman, D.I. Grow turut memberi kesan kepada hasil ternakan. Di Indonesia contohnya, petani telah mencampurkan produk baja D.I. Grow ini pada makanan ternakan. Hasilnya ternakan tersebut kelihatan lebih sihat dan berat haiwan tersebut turut bertambah.

Sumber: Utusan Malaysia Online

Tiada ulasan:

Catat Ulasan